dimarts, 17 de maig del 2011

Glaçons de gel

Ahir vaig veure una furgoneta amb el rètol: GLAÇONS DE GEL. És que hi ha glaçons que no siguin de gel? Segons el GDLC, un glaçó és un: Tros, especialment dau, de glaç. I gel és glaç. Glaçons de glaç, gelons de gel. Quins melons!

Però no us penseu que aquest de la furgoneta és un cas aïllat. Al Google hi ha 23.000 documents amb l'expressió "Glaçons de gel". Fins i tot el TERMCAT (Cercaterm) hi cau de peus quan inclou el terme a la seva base de dades:

safata de glaçons de gel
    ca safata de glaçons de gel, n f
    es bandeja de cubitos de hielo

Òbviament, l'origen d'aquest disbarat és el més habitual: la interferència del castellà. Si un cubito (s'entén, de hielo) és un glaçó, un cubito de hielo deu ser un glaçó de gel. Déu meu! Això em dóna un nou punt de vista sobre molts fets de la vida quotidiana. Per exemple, la meva filla té la dèria d'agafar del terra pedretes de pedra, fulletes de fulla i, si em descuido, caquetes de caca!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada