diumenge, 8 d’agost del 2010

L'increïble negoci del lloguer de seients infantils per a cotxe

A casa, com que no tenim cotxe, no teníem un seient infantil per a cotxe, així que quan vam llogar un automòbil per a fer el viatget a Navarra vam decidir llogar també un seient. Vam dir, bé, quan tingum cotxe ja triarem el seient que ens agradi de veritat, amb anclatge ISO-Fix o amb sense.

El preu del lloguer del seient era una mica més de 12 EUR al dia, que per a una setmana suma 84 EUR. Hem trobat aquest seient a 79 EUR en una botiga, de manera que, per a l'empresa de lloguer, el periode d'amortització del seient és tan sols de 6,6 dies. El negoci és fantàstic!

El cotxe (un seat Ibiza GTDI) me'l van llogar per 256,56 EUR la setmana, és a dir, per 36,7 EUR/d. (només el triple que el lloguer del seient infantil). Suposant un valor del cotxe de 12.000 EUR, el periode d'amortització simple (sense interessos) seria de 327 dies! Un preu de lloguer del cotxe comparable al del seient infantil seria de 1.819 EUR/d. Quina barbaritat... O bé, un preu de lloguer del seient comparable al del cotxe seria de 0,24 EUR/d! Quines penques!

De moment, com que hem hagut de llogar el cotxe una altra setmana, hem comprat, directament, el seient infantil, que és el que hauríem d'haver fet el primer cop.

2 comentaris:

  1. Sobre el viatge a Navarra, Iturmendi, la Barranca... J.M. Espinàs em va confessar que volia acomiadar-se dels seus ja clàssics viatges a peu amb un viatge a Navarra i em va demanar consell. Immediatament vaig pensar en la Barranca. La vall es, certament, magnífica, Urbasa forma part de la mitologia de la meva infantesa (vaig estudiar a Alsasua) i, en aquest cas, te l'avantatge afegit de que el recorregut per la vall es gairebé pla. Per aquesta vall van entrar, provinents de Vitòria les tropes que van acabar amb la independència navarresa.
    Em diuen que tota la comarca està patint una forta crisi econòmica des de fa temps, o ho sé... però estic segur de que els pobles continuen amb la seva estricta però sincera cordialitat.
    M¡imagino que el viatge a peu de l'Espinàs per la Sakana no trigarà a sortir.

    ResponElimina
  2. Ja fa estona vas comentar d'aquest llibre al teu blog, i l'he cercat més d'una vegada al web, a veure si ja havia sortit. L'estic esperant...
    M'han comentat que a aquesta comarca la crisi ha estat més forta que a la de Pamplona, i que han tancat algunes fàbriques, però confio que se'n sortiran. Per altra banda, em sembla que força gent treballa fora de la comarca.

    I bones vacances per Grècia...

    ResponElimina