divendres, 18 de juny del 2010

Quimonos xinesos?

Algú em sabria dir per què un article sobre "la Xina es disposa a conquerir el món (i potser els occidentals no ho podrem evitar), i regala'm un llibre, que te'n faig publicitat" s'ha de titular Tots amb kimono?

La meva vastíssima cultura oriental no dóna ni per menjar-me un chop suey amb bastonets, però... els quimonos no eren japonesos? O és la continuació de la moda de les Gheishes xineses? O se m'escapa alguna cosa i és per això que escric al Blogspot i no al Catalunya Oberta?


3 comentaris:

  1. lol! les rentadores no renten, ginecòlegs només per casades, gheishes xineses, dutxes termoestàtiques, i ara kimonos xinesos. Aquest bloc és un no parar! :D

    ResponElimina
  2. mai9, gràcies per guanyar-te el sou de supporter o potser de cheer leader ;D

    Pel que fa l'hegemonia xinesa, seria "Tots amb hanfu". De fet, el quimono es va introduir al Japó al segle VIII per influència de de la vestimenta tradicional xinesa, que avui dia en diuen hanfu, però em sembla que els "tiros" no anaven per aquí. I això no ho dic per la meva vastíssima cultura oriental, sino perquè ho diu la Wikipedia.

    ResponElimina